کانون ادب و هنر دانشگاه آزاد واحد آباده
کانون ادب و هنر دانشگاه آزاد واحد آباده

کانون ادب و هنر دانشگاه آزاد واحد آباده

دکتر جاسبی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت را به جامعه دانشگاهی، دانشجویان و ملت شریف ایران تبریک و تهنیت گفت:

متن پیام دکتر جاسبی بدین شرح است

بهار فرحبخش، نماد رویش و بالندگی، به همراه خود طراوت، نشاط و شادابی را به ارمغان می‌آورد و زمزمه‌های ناب زندگی، راز خلقت، شکوه طبیعت، شکوفایی و پالایش روان در بهار تجلی می‌یابد

در ادامه پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

سال نو در گهواره مفتون کننده و شیدای طبیعت با فصل بهار آغاز می‌شود و گویی نوروز نخستین روز آفرینش است، ذهن تسخیر دل می‌شود و نیروی شگرف بهار، زنگارهای فکر و روح را جلا می بخشد و انسان احساس تحول و نوشدن می‌کند و با الهام از باورمندی خود به یگانه هستی بخش، در لحظه تحویل سال نو، در نیایشی ناب و خالصانه که بیان امیدها و آرزوهای اوست، از پروردگار جهانیان می خواهد که:
" ای گرداننده دلها و دیده ها، ای تدبیرگرشب و روز، ای دگرگون کننده سالها و حالها، حال ما را بهترین حال گردان"
پیام بهار نوشدن و بازآفرینی خلقت است و انسان می‌آموزد که رمز ماندگاری و رستگاری او در عرصه هستی، تغییر و تحول، تلاش و پویائی، خلاقیت و اندیشه ورزی، نوخواهی و نواندیشی است.
در این پیام تصریح شد: دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از دستاوردهای بزرگ فرهنگی، آموزشی بهار انقلاب اسلامی به شمار می آید با اعتقاد به وفاق، همدلی و هم اندیشی عمومی برای دستیابی هرچه بیشتر به توسعه علمی، آموزشی و اعتلای فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی ، تمام ظرفیت های خود را در جهت دستیابی به دانشگاهی تمدن ساز، پویا و بالنده بکار بسته است.
دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان طی 29 سال فعالیت، هم اکنون دارای 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی و رفاهی، سه میلیون و700 هزار فارغ‌التحصیل، یک میلیون و 600 هزار دانشجو، 33 هزار نفر پرسنل، بیش از 30 هزار عضو هیات علمی، 400 واحد دانشگاهی و مرکز آموزشی، 10 مجتمع بیمارستانی، 114 آموزشکده، 600 مدرسه سما با 60 هزار دانش آموز و 50 مرکز رشد و پارک فناوری و تحقیقاتی می‌باشد و امروزه یکی از مهم‌ترین افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی، نقش موثر و چشمگیر در عرصه فعالیت‌های علمی، فرهنگی، آموزشی وپژوهشی است.
در این پیام آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ اهمیت نوآوری، خلاقیت، پویایی و نشاط در فعالیت های فرهنگی، با رویکرد پژوهش محوری برای فرهنگ سازی و اعتلای فرهنگی به توفیقات مستمری، نظیر کسب4 رتبه برتر در امر اقامه نماز طی سالهای اخیر و درخشش چشمگیر در عرصه قرآن و عترت، جشنواره ملی و نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، پژوهشهای فرهنگی و ... دست یافته و اهتمام ویژه ای در امر ساخت مساجد در واحدهای دانشگاهی داشته است.
دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید مقالات ریاضی کاربردی در جهان رتبه نخست را کسب کرده و در عرصه تولید مقالات ISI شیمی در کشور و منطقه نیز به رتبه اول دست یافته است.
رشد چشمگیر مقالات ISI ، کسب رتبه نخست مجله Ijest در خاورمیانه و کسب مستمر عناوین برتر مسابقات جهانی روبوکاپ و رقابت های معتبر علمی و پژوهشی بین المللی بیانگر روند رو به رشد شاخص های علمی و پژوهشی این دانشگاه است.
دکتر جاسبی در این پیام آورده است: تدوین سند راهبردی برای توسعه پژوهش با شاخص های تعریف شده تا افق 1404، کسب مقام های برتر در مسابقات ملی و بین المللی روباتیک و مسابقات بتن و عرصه های علمی، آموزشی، پژوهشی، ورزشی و المپیادهای مختلف و مسابقات جهانی اختراعات و اکتشافات و نوآوری و کسب مستمر عناوین برتر در رقابت های جهانی روبوکاپ، کسب رتبه های مستمر نخست کشور در آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و کسب 1300 عنوان و مدال در مسابقات ورزشی بین المللی توسط دانشجویان عزیز از دیگر موفقیت های این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه‌گذاری در زمینه تولید علم، جنبش نرم افزاری، تشکیل کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، ایجاد مرکز مطالعات بین رشته‌ای، راه‌اندازی سیستم های جامع اطلاع‌رسانی و ایجاد مرکز فناوری‌های پیشرفته و توسعه انرژی های نو با هدف تبدیل ایده ها و خلاقیت در صنعت و کاربردی شدن دانش در جهت رشد و توسعه رشته‌های نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی،IT، ICT، روبوکاپ، جوش هسته‌ای، تولید آب شیرین وتوسعه علوم نوین را در دستورکار خود قرار داده است و در این زمینه به پیشرفت‌های چشمگیری نیز نائل شده است.
در این پیام آمده است: توسعه و تجهیز مجموعه های ورزشی، کتابخانه های مدرن، خوابگاههای مناسب و ایجاد شبکه های استانی واحدهای علوم و تحقیقات در استانهای مختلف وتشکیل هیات های امنای استانی از دیگر اقدامات اخیر دانشگاه آزاد اسلامی است.
رویکرد مجدانه و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و بین‌المللی، رشد و توسعه علمی کشور را شتاب مضاعفی بخشیده و حضور درخشان اساتید مبرز و دانشجویان خلاق و مبتکر در همایش‌ها و سمینار‌های علمی و مسابقات بین‌المللی موجب ارتقای بنیه و توان علمی کشور گردیده است.
در ادامه این پیام آمده است: فعالیت چشمگیر بیش از 1900 انجمن علمی، ادبی و هنری مصوب با عضویت بیش از 150 هزار دانشجو و استاد، گسترش فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان با حدود ده هزار عضو نقش موثری در شکوفایی استعدادهای دانشجویان و توسعه طرح های پژوهشی و اختراعات داشته است و نقش دانشگاه آزاد اسلامی در تربیت و پرورش نیروهای انسانی متخصص و مجرب و ارتقای علمی ، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی کشور، بی نظیر است.
دکتر جاسبی در خاتمه این پیام ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت و آغاز سال 1390 به پیشگاه ملت بزرگ و سرافراز ایران، جامعه دانشگاهی و بخصوص اساتید، دانشجویان، کارکنان و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، از درگاه ایـزد متعال بـرای همگان سالی سرشار از برکت و معنویت، توأم با موفقیت، سلامتی، بهروزی و پیشرفت مسألت نموده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد